Kommunejagt 2019/20

Kommunejagter

Retningslinjer og praktiske oplysninger for deltagelse i de kommunale jagter Viborg Kommune

Der betales et gebyr pr. deltager på kr. 50,- pr. jagt. Beløbet kan indsættes på konto reg. nr. 5980, konto nr. 0001136447 senest dagen, før jagten afholdes eller betales til kassereren inden jagten. Husk at opgive eget navn og foreningsnavn ved indbetaling på kontoen og kom i god tid, hvis der betales kontant.

Der skal vises jagttegn, hvilket er påkrævet for at deltage. Der må bruges stålhagl på jagterne.

Der skal bæres rødt hattebånd, og hundene skal være forsynet med klokke.

Der er brug for 6 hunde pr. gang, så alle kan melde sig til med hund. Her gælder først til mølleprincippet.

Det forventes, at skytten selv køber det vildt, han/hun nedlægger eller eventuelt har en aftale om, at en anden vil købe det. Der skal betales kr. 25,- pr. kg. råvildt og kr. 30,- for en hare. Fuglevildt aftales efter paraden. Der er tale om kontant betaling for vildtet, og hvis man ikke har penge nok med, kan der i begrænset omfang lånes af foreningskassen.

Det er igen i år muligt at tage en nyjæger med, så der må tilmeldes 1 nyjæger ifølge med en erfaren jæger pr. gang fra hver forening som en ekstra deltager. En nyjæger er en person, der har fået jagttegn i 2018 eller 2019.

Er der nogen af deltagerne, der kan spille på jagthorn, så tag det med.

Tilmelding med foreningsnavn og navn på deltagerne, hund og eventuelt jagthorn bedes oplyst til Bjørn Jensen Bjørn Jensen på enghaverne28@fiberpost.dk senest 1 uge før jagten. Det påhviler formanden fra den enkelte jagtforening at foretage tilmelding og eventuelt afbud og ikke den enkelte jæger. Hvis der ikke meldes afbud, kan det betyde, at man mister en plads på næste års jagter.

Da der er tale om heldagsjagter, der starter kl. 09.00, skal man have madpakke med.

Mødesteder:
Undalslund: Følg skilte fra Undalslund P-plads på Skivevej

Bruunshåb: P-plads bag Papfabrikken, indkørsel fra Vibækvej

Neckelmand: P-plads højre side af Løgstørvej ca. 1,5 km fra den store rundkørsel

Det er først til mølle princippet der gælder

Tilmelding til:

Niels Jørgen Stephansen

Tlf. 2020 8691

Mail: njstephansen@email.dk

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

27.09 | 21:36

Jeg ser, at kommunejagterne er fastlagt. Jeg vil gerne deltage i dem alle.

12.07 | 13:26

Prøv at kontakte Jaime Lauritsen som er instruktør mail:jaimelauritsen@gmail.com. Mvh Niels Jørgen Stephansen

09.07 | 20:56

Hej jeg er lidt usikker på hvornår min hund skal starte.. Min hund er nu 5,5 måned, så hvilken klasse skal den starte i til efteråret? Mvh. Lean B.

06.12 | 16:37

Skru lidt ned for det grønne i "body"... det er godt nok krads!

Du kan lide denne side